23 apr 2018 16.00 - 19.00
Omschrijving

Wist jij dat een smartphone of device ongekende mogelijkheden biedt om je les leuker en interessanter te maken? Dus uit de broekzak met die dingen!

Als docent van een bètavak maak je in een sneltreinvaart kennis met verschillende apps en andere applicaties die jij in de les van morgen kunt toepassen. Daarom ga je na deze snelle inspiratie aan de slag met één van deze apps voor je eigen vak. Aan het eind van deze bijeenkomst heb jij je volgende interactieve les al voorbereid!

Onderdelen

Interactief met je klas met betavakken

23 apr 2018 16.00 - 19.00
Locatie
Vmbo 't Venster
Werkvormen
groepswerk
interactief
Inspiratie college
Punten
180
Doelgroep
OP en studenten
Deelnemers
Minimaal 8 tot maximaal 20 deelnemers.
Programma

De start van de bijeenkomst is gericht op inspireren. Bekende en minder bekende apps en tools zullen de revue passeren. Denk hierbij onder andere aan toepassingen voor (formatief) evalueren, schrijven, luisteren delen, presenteren, samenwerken, spelvormen, meten en practica. Daarna word je geactiveerd, je maakt een keuze voor een app en maakt een activiteit voor de les van morgen. Het is handig als je een eigen device meeneemt.

 

Leerdoelen
Kennis nemen van de mogelijke apps die passen bij jouw (gewenste) lessituatie.
Inzicht krijgen en ervaring opdoen met het gebruik van apps in de les van morgen.
Het kunnen toepassen van de smartphone als leermiddel in de les van morgen.
Extra informatie

**Voor een goede organisatie is aanmelden verplicht, niet alleen wordt er rekening gehouden met de catering en het trainingsmateriaal. Sommige Qtimes hebben een maximum aantal deelnemers dat mee kan doen. Wanneer we dus geen aanmelding van je ontvangen, kun je helaas ook niet meedoen! **

Georganiseerd door

Nico Taminiau
is als docent Natuurkunde en Onderwijskundige verbonden aan het Olympus College. Nico is onderwijs-kundig en nog een aanzienlijk deel van de tijd als docent van bètavakken werkzaam in het primaire proces van het voortgezet onderwijs. Hij weet daarom welke behoeften, beperkingen en uitdagingen bij onderwijsprofessionals leven in de dagelijkse onderwijspraktijk.