14 mrt 2018 16.00 - 19.00
Omschrijving

Het driehoeksgesprek is een belangrijk onderdeel van de aanpak om de leerling meer regie en eigenaarschap te geven over zijn/haar eigen leren en kan een aanzet zijn om meer gepersonaliseerd leren te ondersteunen.  Op welke manier kunnen deze gesprekken ingezet worden en wat vraagt dit van jou als mentor.

Allereerst wordt de filosofie achter de driehoeksgesprekken toegelicht.  Daarna wordt er verder onderzocht wat het betekend voor jou als mentor en op welke manier jij je leerling kan ondersteunen en begeleiden in het proces.  Je krijgt praktische tips en  hand-outs. 

Onderdelen

Driehoeksgesprek: leerling in the lead

14 mrt 2018 16.00 - 19.00
Locatie
Centraal Bureau Quadraam
Werkvormen
groepswerk
hoorcollege
Praktische oefeningen
Punten
180
Doelgroep
OP en studenten
Deelnemers
Minimaal 8 tot maximaal 15 deelnemers.

Georganiseerd door

Brigitta Hoeve ...
Tot augustus 2016 was Brigitta afdelingsleider op het Lorentz Lyceum en is daar onder meer medeverantwoordelijk geweest voor de implementatie van het driehoeksbesprek, het vernieuwde toetsbeleid en het IMYC (een vernieuwende didactische werkwijze). Sinds 2016 is zij onderdeel geweest van het onderzoeksteam “Gepersonaliseerd leren”. Daarnaast werkt zij de laatste jaren op het niveau van persoonlijke coaching, begeleiding en ontwikkeling van docenten/medewerkers. Als regievoerder onderwijs bij Quriuz (het eerder VOC) en kwartiermaker “Gepersonaliseerd Leren” zet zij haar kennis en kunde verder in.
Centraal Bureau Quadraam